Typy wag samochodowych
- 41 Views
- Grudzień 16, 2014
- By admin
- in Motoryzacja / Transport
- Komentowanie nie jest możliwe
- Edit
Systematyka urządzeń przeznaczonych do sprawdzania masy pojazdów jest dosyć szeroka. Obecnie na rynku wyróżnia się kilka kategorii podziału, z których duża część się wzajemnie uzupełnia i przenika. Producenci chcący utrzymać się w branży oraz zaspokajać potrzeby przemysłu muszą bowiem reagować na trendy i oferować najkorzystniejsze rozwiązania.
Waga samochodowa nie wygląda na skomplikowane urządzenie, jednak są to tylko pozory. W rzeczywistości jest to skomplikowany mechanizm o różnej budowie. Jeśli chodzi o materiały używane do konstruowania takich wag, stosuje się do tego głównie beton oraz stal. Możliwe jest także połączenie obu składników i zmontowanie wagi stalowo-betonowej. Różnica natomiast polega na tym, iż waga betonowa jest solidniejsza i trwalsza, jednak wymaga zastosowania specjalnego podłoża, co podwyższa koszty.
Konstrukcje stalowe są natomiast lżejsze i szybsze w montażu, jednak podatne na korozję i zniszczenia. W przypadku wagi z fundamentami należy też pamiętać o konieczności uzyskania pozwolenia na budowę, gdyż jest trwale związana z podłożem. Obie powyższe wagi najazdowe zdolne są do przyjmowania bardzo dużych obciążeń – nawet do 100 ton, aczkolwiek najczęściej są to urządzenia stacjonarne. W tym miejscu wspomnieć trzeba więc o wagach przenośnych, które można rozstawić wszędzie tam, gdzie twardość podłoża na to pozwala.
Wykorzystuje się je często w mobilnych punktach kontroli drogowej czy w miejscach, gdzie tymczasowo potrzebne jest ważenie dużych aut dostawczych (np. plac budowy lub uszkodzony most). Przy okazji zasadne wydaje się wspomnienie o rozwiązaniach dla mniejszych samochodów, gdy nie występuje potrzeba ważenia ciężarówek. Najczęściej są to niewielkie wagi platformowe, które zbudowane są ze stali i posiadają pojedynczy pomost do wjazdu. Na sam koniec nie można zapomnieć o wagach zagłębionych w gruncie, działających tak samo jak waga najazdowa. Wykorzystuje się je wtedy, gdy w miejscu montażu nie ma wystarczającej ilości miejsca do poprawnego najazdy na rampę zwykłej wagi.
Więcej informacji na: http://www.wagi-pol.pl/wagi-samochodowe.html